April 2017
01.04.2017 -
06.05.2017
2017 / 201704 / 201705 / Ausstellung
Uriel Orlow personal exhibition
Geraniums Are Never Red

Uriel Orlow
 

Friday, 04.12.2015
19:00h

 

2015 / 201512 / Performance
unfolding agency: strategies of exscription #1
Alexander Tuchaček
 




[English text see below]

Eine Performance von Alexander Tuchaček unter Mitwirkung von Daniel Marti.

In dem Stück geht es um das Verhältnis von Körper und Schrift. Ein Verhältnis, das im Zeitalter digitaler Medien ein strittiger Raum ist. Digitale Medien greifen immer stärker und unsichtbar in unser Leben ein – und das mit dem Versprechen auf Freiheit und Selbstbestimmung und der impliziten Hoffnung auf das Delegieren von Mitbestimmung in den entkörperten Cyberspace. Die Arbeit geht von einer Textstelle von Jean-Luc Nancys Buch «Corpus» aus. Dieser Text wurde als Soundfile eingesprochen und kommt in dem Stück «unfolding agency: stategies of exscription #1» zur Neuaufführung. Ein Performer, Daniel Marti, wird über einen Bewegungsmelder ‚ein-ge-lesen‘ und steuert durch minimale körperliche Bewegungen eine maschinische Wiederaufführung der Audioaufnahme des Nancy-Textes. Ein maschinischer Textschreiber versucht, Laut für Laut dem körperlichen Sprechen zu folgen. Die geschriebenen Textzeichen überschreiben den Raum und den Performer. Im Stück geht es um diesen unsichtbaren, nichtsprachlichen Zwischenraum zwischen Schreiben und Geschrieben werden. Das Stück wird in 5 Szenen aufgeführt:

exscription vocabulary #1
1. scene: hold-interrupt / de-authenticate yourself / repeated deauthentication packet bursts to jam WiFi access points
2. scene: circle-invert / fly onionized / anonymize traffic with onion routing
3. scene: endure / thermal persistence / infrared cameras tracking living bodies
4. scene: stand-idle / uncloud the desire / ownCloud localizes data
5. scene: coincidentally-synchronous / infinitely foamy / tanzende Sterne gebären


[auf Deutsch siehe oben]

A performance by Alexander Tuchaček, performed by Daniel Marti.

The piece is about the relation between body and writing. A relation which, in the era of digital media, is a contested space. Digital media intervene more and more and invisibly into our life – with the promise of freedom and self-determination and the implicit hope of delegating participation into the disembodied cyberspace. The work builds on a passage from Jean-Luc Nancy’s book “Corpus.” This text was spoken and recorded to a sound file and reenacted in the piece “unfolding agency: stategies of exscription #1.” A performer, Daniel Marti, is ‘scanned’ via a motion detector and through minimal body movements directs a machinic restaging of the audio recording of Nancy’s text. A machinic text writer attempts to follow the bodily speaking sound by sound. The written text characters overwrite the space and the performer. The piece is about this invisible, non-language interstice between writing and being written. The piece is enacted in 5 scenes:


exscription vocabulary #1
1. scene: hold-interrupt / de-authenticate yourself / repeated deauthentication packet bursts to jam WiFi access points
2. scene: circle-invert / fly onionized / anonymize traffic with onion routing
3. scene: endure / thermal persistence / infrared cameras tracking living bodies
4. scene: stand-idle / uncloud the desire / ownCloud localizes data
5. scene: coincidentally-synchronous / infinitely foamy / tanzende Sterne gebären

Posted by Corner College Collective